موضوع خبر : فیلتر شدن و رفع فیلتر شدن سایت پیچک

با سلام

ابتدا از تمام دوستان و همکارانی که به نوعی سعی در حل مشکل فیلترینگ پیچک داشتند سپاسگزارم.

همچنین از راهنمایی هایی که برای تسریع رفع فیلتر پیچک به بنده شد ممنونم.

سایت ابزار و قالب پیچک در تاریخ 28 خرداد ماه به مرحله نهایی رفع فیلتر رسید و پس از آن نیز در روز جمعه 31 خرداد ماه بطور کامل رفع فیلتر شد و مجددا در دسرتس قرار گرفت.

فیلترینگ هجده روزه ای که در ذهن ما و تمام کاربران خواهد ماند ، هنوز علت فیلتر شدن این سایت مشخص نشده است ، لازم به ذکر است پس از فیلتر شدن پیچک ، چندین بار سایت را جستوجو کردیم و محتوایی که مشکوک به مجرمانه بود را حذف کردیم که هرچه سریعتر مشکل فیلترینگ حل شود ، ممکن است عدم ارائه علت از سوی کارگروه ، حذف شدن محتوای مشکوک به مجرمانه باشد ، اما به هر حال امروز درخواستی مبنی بر مشخص کردن علت فیلتر شدن پیچک برای کارگروه تعیین مصادیق ارسال کردیم تا ضمن اطلاع رسانی به کاربران ، از تکرار چنین مشکلاتی نیز جلوگیری شود.

اخبار تکمیلی متعاقبا اعلام می شود

نوشته شده در تاریخ 1392/04/02

 

فیلترینگ در کشورهای بسیار زیادی انجام می شود ، بخشی از مقاله ای که در سایت ویکی پدیا درباره فیلترینگ نوشته شده را مطالعه نمایید.

فیلتر اینترنتی یا فیلترینگ، عبارت است از محدود کردن دسترسی کاربران اینترنت به وب‌گاه‌ها و خدمات اینترنتی که از دیدگاه متولیان فرهنگی و سیاسی هر کشور برای مصرف عموم مناسب نیست، اِعمال فیلتر معمولا به وسیلهٔ ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی انجام می‌شود ولی تعیین سطح، مصادیق و سیاست‌های فیلترینگ با حکومت‌هاست.
کشورهای بلاروس، میانمار، چین، کوبا، مصر، ایران، کره شمالی، عربستان، سوریه، تونس، ترکمنستان، ازبکستان، و ویتنام از بزرگ‌ترین فیلتر کنندگان اینترنت در جهان هستند. البته باید به این موضوع اشاره کرد که میان کشور های تحت نظر،روسیه و استرالیا فقط مسائلی که از نظر اخلاقی مشکل دارند را فیلتر می کنند.به گونه ای که در این دو کشور گروهی زیر شاخه از پلیس را برای نظارت بر این سایت ها تشکیل داده اند.

     بدون فیلترینگ اینترنت
    
 کمی فیلترینگ اینترنت
    
 کاملا تحت نظر
    
 سیاه چاله‌های اینترنت (کشورهایی که سنگین‌ترین فیلترینگ اینترنت را دارند)

 

 

 

با سلام

باتوجه به طولانی شدن زمان رفع فیلتر پیچک و ایمیل های متعدد کاربران عزیز در این خصوص، لازم دیدم اطلاع رسانی کامل تری نسبت به این موضوع انجام شود.

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید درخواست بررسی علت فیلتر در همان تاریخ سیزدهم در سایت اینترنت.آی آر داده شده است.


برای بزرگنمایی لطفا روی تصویر کلیک کنید

اما متاسفانه هیچ اقدام جدی از طرف مسئولین انجام نشد، چندین بار نیز با شماره های درج شده در سایت اینترنت.آی آر تماس تلفنی برقرار کردم و موضوع را شرح دادم ، اینکه پیچک یک سایت ابزار و قالب است و طی این چندین سال ، میلیون ها نفر در وبلاگ هایشان درحال استفاده از قالب ها و خدمات اصلی این سایت هستند و درخواست کردم که زمان بررسی این سایت را جلوتر بیندازند.

البته در روز چهارشنبه 22 خرداد یک نفر که نام خود را نیز اعلام نکرد تلفنی به بنده اعلام کردند که روز شنبه 25 خرداد حتما این سایت بررسی می شود و گفتند که شنبه مجددا باهاشون تماس بگیرم.

اما روز شنبه که مجددا تماس گرفتم اینطور به بنده پاسخ داده شد که هیچ تفاوتی بین سایتی که میلیون ها کاربر ایرانی از آن استفاده می کند با سایت های دیگر وجود ندارد و می بایست در نوبت بررسی باقی بماند.

لازم به ذکر است تمام مکالمات ضبط شده و در صورت لزوم فایل آنها نیز ارائه می شود.

علیرغم پیگیری های انجام شده ، هنوز تا به امروز جمعه 31 خرداد 1392 سایت خدمات و ابزار پیچک فیلتر است و همانطور که در تصویر هم مشخص است، هیچ پاسخ کاملی نیز در این خصوص ارائه نشده است.

اخبار تکمیلی متعاقبا اعلام می شود

نوشته شده در تاریخ 1392/03/26

 

 

با سلام

در پی اقدام غیر قابل پیشبینی مسئولین محترم کارگروه تعیین مصادیق محتوی مجرمانه ، این بار سایت پیچک بدون اطلاع و هیچگونه اخطاری فیلتر شد.

البته پیش از این ، بعضا کارگروه تعیین مصادیق تذکر می دادند و بلافاصله در کمتر از چند ساعت موضوعی که بابت آن تذکر داده شده بود همراه موارد مشابه حذف و گزارش آن به این واحد ارسال می شد.

همچنین همکاری کاملی با واحد نهی از منکر مجازی داشته و داریم و هرگونه موردی که اشاره می شد ، به قید فوریت مورد بررسی قرار می گرفت و حذف می شد.

اما علیرغم تمام همکاری هایی که از طرف پیچک انجام می شود ، این بار  بدون اطلاع و اخطار سایت فیلتر شده است.

متاسفانه هیچ جایی برای رسیدگی سریع و آنی به موضوع فیلترینگ سایت های بزرگ پیشبینی نشده است .
سایت هایی که هزینه های سرور آنها ، اکثرا بیش از یک میلیون تومان در ماه است و تنها راه پرداخت هزینه های سرور از تبلیغات آن  است ، درصورت فیلتر بودن سایت ، هزینه ها جای خود باقی است اما درآمدی از سایت بدست نمی آید و اگر فیلترینگ به بیش از چند روز بطول بیانجامد قطعا روند نابودی این سایت ها را خواهیم دید ، اما در قانون هیچ تفاوتی بین این سایت ها و سایت هایی که هزینه ی هاست آنها سالانه کمتر از چندصد هزار تومان است پیشبینی نشده است ، که جای تعجب دارد.

ظاهر امر چنین است که واحدهای نهی از منکر مجازی و فیلترینگ به صورت شبانه روزی فعال هستند چرا که بارها تذکرات را در ساعات غیر اداری دریافت کردیم و همان موقع مورد پیگیری قرار دادیم ، اما بخش رفع فیلتر در روزهای تعطیل و ساعت های غیر اداری پاسخگو نیستند !

لازم به ذکر است ،  پیش از این دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه متذکر شده اند : «توجه: در مواردی که نشانی زیر دامنه یا صفحه یک تارنما جهت مسدود سازی ارسال می‌شود، هدف حذف و مسدود کردن همان نشانی ارسال شده است نه کل تارنما؛ لذا تاکید می‌شود در این‌گونه موارد از مسدود کردن دامنه اصلی خودداری نموده و صرفاً نشانی اعلام شده مسدود گردد.».

با تمام اوصاف ، صفحه اصلی پیچک و به عبارتی کل تارنما مسدود شده است .
خدمات اصلی سایت پیچک قالب و ابزار وب است که با فیلتر شدن کل تارنمای پیچک ، سایت ها و وبلاگ های هزاران کاربر ایرانی با مشکل مواجه شده است و امید است این مشکل با همکاری مسئولین در کارگروه تعیین مصادیق هرچه سریعتر رفع شود.

البته از ابتدای روز سیزدهم خرداد که سایت پیچک فیلتر شده ، پیگیری درباره این موضوع از طرف پیچک آغاز شده است اما تا کنون هیچ پاسخی از طرف کمیته کارگروه تعيين مصاديق محتواي مجرمانه دریافت نشده است.

اخبار تکمیلی درباره فیلتر شدن پیچک متعاقبا اعلام خواهد شد.

نوشته شده در 1392/03/15